Na programu záleží. Není jedno, jestli heboučkého králíčka vytváříte ve volně přístupném Pixel Stitch a nebo v drahém Pattern Maker (který, mimochodem, již nelze zakoupit). Každý má svá pro a proti. Ať už je to v metodice nebo v barevnosti.
Vysvětlivky:
PxC = Pixel Stitch
PM = Pattern Maker
Ten heboučký ňu ňu králíček byl vytvořený v programu PxS. Zajímalo mě, jak by vypadal v PM. Přepsala jsem ho do PM. A zhrozila jsem se. Vznikl paskvil, který by nechtěl nikdo vyšívat. Umím si představit to zklamání, kdy se člověk těší na heboučkého králíčka, věnuje tomu týdny práce a nakonec vyjde následující příšernost.
Na paletě totiž záleží ze všeho nejvíc. Každý program má jinou, pamatuji i na PC Stich nebo Artopik. A každý má ty barvičky trochu jiné. Podívejte se na srovnání palety pro králíčka v PxC (levá strana sloupce) kontra PM (pravá strana sloupce).
PM má barvy většinou podsvětlené, některý rozdíl je strašný (třeba šedá v pátém sloupci, třetí odspodu), jiné jsou téměř stejné (šedá v šestém sloupci, první odshora).
Lze předpokládat, že podobně hnusně to dopadne i obráceně. Vytvořit v PM a převést do barev PxS. V PM to bude nádherné a v PxS to bude vypadat jinak. Přitom je to zcela totožné umístění křížků. Jedná se o virtuální představu barvy, nevím, jestli je paleta vytvořená odhadem nebo nějakou exaktní metodou.
Ukázka králíčka vygenerovaného v PM – stejná metoda (Burkes), stejný počet barev (106), stejná velikost (216 x 216).
Je třeba zjistit, kde je pravda!
Na tom závisí skutečný výsledek v materiálu.
Pokračování v článku Hledání pravdivé palety